reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Eliška Šikulová

Eliška Šikulová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem čínštinu v Šanghaji. Chcem sa naučiť kungfu a hrať na Erhu. Zoznam autorových rubrík:  Vo sveteKeď sa napijem myšlienokMaltské memoáreJe zo mňa Severanka!Nezaradené

reklama

Vo svete

Čína moja každodenná

Eliška Šikulová

Čína moja každodenná

V Číne som už mesiac. Stále si zvykám...v podstate na všetko. Nad vecami, ktoré sú súčasťou každodenného života, ja len otváram ústa. No práve to tomu dáva nádych dobrodružstva.

  • 12. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
Krajina zjavného predurčenia(Manifest destiny)

Eliška Šikulová

Krajina zjavného predurčenia(Manifest destiny)

Sedím na chodbe, čakám na učiteľku divadla a popritom počúvam , ako sa zvuk piána roznáša po celej škole, ja mám to privilégium, že sedím priamo pri piáne a dumám si, dumám, ako mi to raňajšie piánko bude chýbať.

  • 3. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 160x
  • 3
Mrs.teacher America

Eliška Šikulová

Mrs.teacher America

“Všetci Európania sa čudujú, prečo Američania každému hovoria  I love you!” hovorí Sherry. Všade okolo je ticho, Macy sa nám šmotá pod nohami a my s podopretými bradami  sedíme v jej kuchyni, hľadiac na tancujúcu hračku, ktorú jej poslali z Nemecka. Ona miluje Nemecko, miluje Macy a miluje aj nás, aspoň nám to stále hovorí. “Viete prečo vám to hovorím? Lebo nikde nemám zaručené, že sa mi to zajtra podarí, tak aby ste to za každú cenu vedeli”. Matoom na ňu zdesene  hľadí a kričí: “Sherrrryyy, nooo!” Ja stále pozerám na panáčika na stole, ako tancuje a v hlave mi znie: “Raz dva tri, dva dva tri…”

  • 17. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 675x
  • 0
Život v thajsko americkej zmesi

Eliška Šikulová

Život v thajsko americkej zmesi

Po príchode do USA som si musela zvyknúť na mnoho vecí…Na niektoré si človek zvyká ľahko. Ako napríklad na predavača v obchode , ktorý vás volá “priateľu môj” zakaždým , keď sa snažíte príjsť na to, kde majú šošovicu alebo, že sa tu ľudia zdravia, aj keď sa nepoznajú, alebo, že Sherri je vždy ”fabulous”, aj na to, že Steven si dáva džem na hamburger si človek zvykne. To sú veci, ktoré vyvolajú úsmev na tvári, až na ten džem s hamburgerom, to som sa neusmievala.

  • 9. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Môj americký Silvester

Eliška Šikulová

Môj americký Silvester

„A kde ideš na Silvestra?“ spýtala sa ma M. „Ja? Ja ostávam v dome s rodinou, nikam sa nechystám“ hovorím „Jaj, ja že ideš kukať ohňostroj, aký si my ani nevieme predstaviť“ Namiesto hlučných ohňostrojov na Time Square jediné , čo preruší polnočné ticho okolo mňa je štrgnutie pohárov naplnených pomarančovým džúsom.Kukám na stromček, sviečky na ňom blikajú akoby spievali nejakú melódiu..Ná, náááá, ná..

  • 3. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Všehomix v USA

Eliška Šikulová

Všehomix v USA

V Amerike nájdete Američanov(tadááá). Lenže Američania, to je samo o sebe široký pojem a jeden malý človiečik ťažko vytvorí obraz celej Ameriky. Ale aspoň sa podelím s Američanmi a Neameričanmi, čo som postretala ja.

  • 29. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Tam, kde Zlatá Brána žije..

Eliška Šikulová

Tam, kde Zlatá Brána žije..

Navštívila som mesto, kde žije Oscar z Peru, kde tulene prežívajú milostný románik, Slováci jedia rezne s uhorkami, ľudia kráčajú len do kopca a dole z kopca, elegantní pánovia sedia s fajkou v ruke a obdivujú západ slnka a všetci sa na seba usmievajú a zdravia sa ako starí známi. Navštívila som San Francisco..

  • 27. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu