reklama

Úsmevná hudba alebo Sklíčka nie sú Sklíčka, ale Ty, ja a môj brat.

Na rádiu Slovensko dávajú pieseň od Vaša Patejdla a tá žienka s ním spievala (vraj Oľga Záblacká), že: „Poďme spolu lietať...". Po chvíli hrania sa prichytím, ako čumím do steny a usmievam sa. Zo zvedavosti si na nete nájdem aj videoklip k tejto piesni. A po nej si pozerám ďalší a ďalší, a potom ešte jeden. Je ich veľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V klipe lietajú len na bicykli. Je to asi z filmu Fontána pre Zuzanu". Dievča vyzerá ako Zuzana, má pekné vlasy, dokonale jej vejú vo vetre. To sa mne nikdy nepodarí, akokoľvek sa snažím. Neskôr Vondráčková spieva o tom, ako chce mít svúj aeroplán, lítat v oblacích jak kormorán" a ja jej to verím. Aj ja mám zrazu chuť letieť vzhúru k výškám, až ke hvězdám...", ako Helenka hovorí, zatiaľ, čo v gumákoch stojí niekde v poli, aj jej vlasy vejú. Je to autentické. Ja si vybavujem scény z filmu S tebou mne baví svět", ten snáď pozná každý, aj Matíska každý pozná, aj to, že „se posral " už všetci vieme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od Heleny prechádzam k Modusu a mojej srdcovke „Ty, ja a môj brat". Furt som si myslela, že tá pieseň sa volá „Sklíčka". Celý život, až donedávna, keď mi sestra povedala, že to tak vôbec nie je. Bol to šok!

Je to fajn vidieť tváre tých spevákov. Hľadám mená členov skupiny, nachádzam Janka Lehotského, no uja, čo sa tak milo spoza bubnov usmieva, nepoznám. Škoda, hovorí mi, že som fajn! Keď som klip raz ukázala Ive, tak sa nám to páčilo, všetky tie synchronizované pohyby gitaristov, jemné pohúpavanie Lehotského a samozrejme, usmievajúci sa ujo spoza bubnov. Vlastne on sa ani až tak neusmieva, to len jeho oči, verím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzi pesničkami nemohla chýbať ani tá od Karla Gotta - „Kde pak ty ptáčku hnízdo máš". Tušila som, že v klipe bude Popoluška, aj bola, ale aj tak som si to pozrela. Veď kto by sa nepotešil z troch zázračných orieškov? Aj Popoluška tam vyzerá krásne, aj v šatách princeznovských, aj popolavých. Páči sa mi tá pieseň. Hlavne keď Karel prosí brezu o poskytnutie skrýše pre „ptáčka". Aj ľuďom z Anglicka, Nemecka, Česka aj Ruska sa to páči.

Dostávam sa ku Žbirkovi a jeho „Bezchybnej". Ešte nedávno, keď som bola malá, som si ju spievala pred zrkadlom, hrala som sa, že som tá bezchybná a namiesto rúžu , som pery mala len olíznuté, aby mi aspoň trochu svietili. Klip som dobrý nenašla, tak som si pieseň ani poriadne nevypočula.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jaro Filip - ako blesk z jasného neba! Okamžite píšem jeho meno a predo mnou sa objaví dlhý rad piesní, všetky mám rada. Ťukám na pieseň „V našej obci" a utvrdzujem v samej sebe, že Jarko Filip bol jednoducho, akoby Gianni povedala: „káder!". Káder svetového rozmeru, to hej. „Juch!" zvískne Filip na konci piesni.

Filipove krásne piesne prespieval aj Rišo Müller. A má aj svoje úžasné piesne. A je ich veľa tých úžasných. Ja mám najradšej „Tlakovú níž". Aj sestra ju má rada, vždy ma upozorní, keď prichádza dramatická chvíľa, kde Soňa Müllerová povie: „Tak čo je s tebou?". Smejeme sa.

Čas rýchlo beží, už som aj unavená, no ešte stále v tejto skupinke niekto chýba... je to jasné - Jaromír Nohavica! Pánko, čo zavše spieva o Tešíne, alebo Ostrave. Tu je ťažko menovať obľúbenú pieseň, lebo všetky sú moje obľúbené. Rozhodujem sa pre „Peterburg". Dobrá voľba! S ňou si aj líham do postele a zaspávam. Hádam sa mi bude niečo pekné snívať.

Eliška Šikulová

Eliška Šikulová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem čínštinu v Šanghaji. Chcem sa naučiť kungfu a hrať na Erhu. Zoznam autorových rubrík:  Vo sveteKeď sa napijem myšlienokMaltské memoáreJe zo mňa Severanka!Nezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu