reklama

Mrs.teacher America

“Všetci Európania sa čudujú, prečo Američania každému hovoria  I love you!” hovorí Sherry. Všade okolo je ticho, Macy sa nám šmotá pod nohami a my s podopretými bradami  sedíme v jej kuchyni, hľadiac na tancujúcu hračku, ktorú jej poslali z Nemecka. Ona miluje Nemecko, miluje Macy a miluje aj nás, aspoň nám to stále hovorí. “Viete prečo vám to hovorím? Lebo nikde nemám zaručené, že sa mi to zajtra podarí, tak aby ste to za každú cenu vedeli”. Matoom na ňu zdesene  hľadí a kričí: “Sherrrryyy, nooo!” Ja stále pozerám na panáčika na stole, ako tancuje a v hlave mi znie: “Raz dva tri, dva dva tri…”

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rozprávame sa, čo všetko sme sa v Amerike naučili, čo nám dala. Mňa napadne kopa vecí, no nedokážem sa sústrediť, lebo v hlave mi dominuje spomienka s Matoom. Hostmom odišla do izby skoro, asi o šiestej a nás nechala dole so psami. S Matoom sme sa rozhodli pozerať thajskú šou (VRZO alebo VOZR) po thajsky. Ja som nerozumela ani slovu, ale keď som videla, že sa smeje Matoom aj všetci v šou, tak som sa smiala aj ja. O dve hodinky na to sme už boli vo svojich izbách, mysliac si, že všetko je už za nami, až kým som nepočula brechot, čisto zo zvedavosti som sa išla pozrieť dole a našla som tam Matoom, kľačiac na kolenách, s rukavicami a handrami snažiac sa drhnúť podlahu. Spýtala som sa jej , čo sa stalo. “Ja som si len prišla zobrať niečo pod zub a našla som toho blbého psa s nohou hore čúrajúc na podlahu!” “Hahaha”, smejem sa a hľadám druhý pár rukavíc, aby som jej trochu pomohla. Nakoniec sme , na ten čistý kus podlahy nahádzali chlpy, aby to vyzeralo , ako predtým . Ved nám obom išlo o krk.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


“Naučila som sa, že psov nikdy nemám nechávať v kuchyni .” hovorí Matoom

Ja sa chichocem, rada je na mne. “Hmm, naučila som sa, ako sa prestať sťažova´t nesprávnym ľuďom” To im asi veľký zmysle nedalo, ale ja som v tej chvíli myslela na svoju koordinátorku, ktorá minule navštívila “náš” dom. “Ja by som v tomto dome žiť nemohla, neviem , ako to tu môžte vydržať..." povedala a s povzbudzujúcimi slovami odišla na Bahamy... Potom som od nej dostala email, že ak budem mať problém s touto rodinou, tak zlomím jej dôveru. “Dikýýý B.”

Obrázok blogu


S Matoom sme sa naučili veľa vecí: Ako byť ticho, ako vydržať 6 hodín čakania na svoju hostmom, ako sa zabaviť čakaním v nemocnini: jednoducho, stačí mať pri sebe kopu jedla, ako sa vyhnúť styku s hostmom, ako sa vyhnúť psom, mačkám. Ešte sa ale musím naučiť, ako im zabrániť dostať sa do izby, keď nechám pootvorené dvere. Minule som sa ich snažila predbehnúť, ale potkla som sa o chlpatú Zoo-zoo hračku na zemi. Naučila som sa byť hrdou devou zo Slovenska, hlavne v takých chvíľach, keď sa ma Američania snažia naučiť , ako sa je knedlík alebo ako sa nosí taška na jedno plece. Vtedy im rázne hovorím, že nie som idiot ,”Veď som predsa z Európy!”

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Američania sa nás snažia nauči´t niečo každý deň, hlavne naša teta knihovníčka, ktorá sa každý deń o tretej dostane ku školskému rozhlasu a obohatí nás o pár múdrsotí ako napr.:

“Nezabudni nosiť kabát, lebo von je chladno. Vždy sa usmievaj a pekne pozdrav! Prajem pekný ďen, ďakujem a dovidenia.”

Obrázok blogu

Tak aj ja pekne a s úsmevom prajem vám pekný deň a dovidenia!

Eliška Šikulová

Eliška Šikulová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem čínštinu v Šanghaji. Chcem sa naučiť kungfu a hrať na Erhu. Zoznam autorových rubrík:  Vo sveteKeď sa napijem myšlienokMaltské memoáreJe zo mňa Severanka!Nezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu